Gothic I Gothic II Gothic III Risen Modding
V úvodu se pokusím popsat a vysvětlit, jak funguje hra Gothic 2 Noc Havrana. Žádné tutoriály se zatím konat nebudou...

Hra běží na vlastním enginu „ZenGin“. Problematikou co všechno dokáže a nedokáže se budu zabývat později. Důležité je pochopit, že samotné módování neprobíhá na úrovni enginu. Vy mu pouze budete dodávat potřebné skripty, textury a další datové informace (červené věci na obrázku).


Většina souborů důležitých pro běh ZenGinu se nachází ve složce system v podobě různých *.dll souborů a samozřejmě hlavně spustitelného Gothic2.exe.

Ve složce system se také nachází GothicStarter, přes který se spouští módy. Za zmíňku stojí také soubor Gothic.ini, ve kterém lze podrobněji konfigurovat hru, respektive engine a později ho zneužijeme i pro spuštění módů...

Složku Save asi není potřeba dlouze představovat. Hra do ní dovoluje zapsat 20 různých pozic ze hry. Savy hry jsou relativně hodně kompatibilní se samotnou hrou. Tedy pokud ve skriptech mezitím pozměníte tisíc různých věcí, hra se vám stejně nejspíš v pořádku načte.

Poslední veledůležitou složkou je složka Data. Jsou v ní uloženy téměř všechny potřebné soubory hry. ZenGin všechny soubory rozbaluje z několika velkých celků s příponou *.vdf nebo *.mod. Jedná se o podobný typ zabalování, jako je třeba u *.zip nebo *.rar souborů. Tady akorát není hlavní důvod komprese, ale větší optimalizace, znesnadnění úpravy hry, atd. Uvnitř souboru pokračuje dál stromová struktura složek. Je jí akorát potřeba prohlížet přes speciální program...


Úplná cesta k textuře Bloodwynova brnění (ARMOR_BLOODWY1-C.TEX) v mém počítači tedy je
D:\Hry\Gothic II Návraty\_work\Data\Textures\_compiled\ARMOR_BLOODWY1-C.TEX

Možná si říkáte, co dělá v cestě ta složka _work. ZenGin si dosadí název této složky místo názvu vdf/mod balíčku, v tomto případě souboru ADDON_RETURNING.vdf.

A to už se dostávám k poslední důležité složce Gothic, oné _work. Některé soubory je přece jenom lepší ukládat natvrdo do tohoto adresáře. Hlavně videa, která by se z vdf/mod souborů špatně načítala. Samozřejmě je stále potřeba dodržovat korektní cesty. Naše textura bude tedy opět ve
...\_work\Data\Textures\_compiled\ARMOR_BLOODWY1-C.TEX

To by bylo asi vše k základnímu fungování hry. Ostatní složky buď nejsou potřeba vůbec a nebo je tady nemá cenu popisovat. Hlavně je ale nemažte :) .
Google+