Gothic I Gothic II Gothic III Risen Modding
Deadalus je scriptovací jazyk pro hru Gothic, který se dnes využívá především při tvorbě módů. Na fóru zatím žádný tutoriál na Daedalus není, takže jsem se rozhodl jeden takový napsat. První kapitoly budou spíše popisovat syntaxi jazyka, co jsou to proměnné, podmínky, cykli, funkce a podobně. Teprve po pár kapitolách začnu popisovat jednotlivé funkce a třídy, které už engin Gothicu nativně podporuje...

Nejdříve budete potřebovat nějaké vývojové prostředí pro Deadalus. Psát scripty sice můžete i v poznámkovém blogu, ale vřele doporučuji něco pohodlnější. Jako nejlepší mi přišel GothicSourcer od VAM týmu.

GothicSourcer umí zároveň i kompilovat / dekompilovat zdrojáky Gothicu. Pokud tedy nechcete zakládat nový projekt, můžete si už nějaký starší načíst. Jak na to už za mě vysvětlil Milhaus zde.

U prvních dvou kapitol pište všechen kód do

func void main()
{
// Sem :)
};

Komentáře jsou označeny znaky // . Pokud chcete ověřit, jestli nemáte v napsaném kódu překlep, klikněte pravým do scriptu a dejte Test of script on errors. Pokud budete chtít otestovat, jestli by script fungoval, musíte zapnout hru a ověřit si to v ní :D .
Google+